تقاضا برای زغال سنگ در اروپا

براساس تحقیقات و مشاوره Commodore ، نرخ capesize هفته گذشته با 15561 دلار در روز به پایان رسید که این افزایش قیمت در هفته به 6167 دلار (66٪) را نشان می داد. نرخ کاپیتیزه توانسته است با چنین مقدار زیادی سریعاً افزایش یابد ، زیرا دسترسی کشتی در حوضه آتلانتیک و حوضه اقیانوس آرام سخت تر شده است.

با پیشروی ، انتظار می رود که تقاضا برای کشتی های کاپیتیزه افزایش یابد ، زیرا تولید سنگ آهن استرالیا و برزیل قرار است تا پایان سال خیلی بیشتر شود (مهمترین عنصر این است که تولید سنگ آهن برزیل قرار است تا پایان سال افزایش یابد. مقادیر بسیار بزرگ و کشتی های کاپیتیزه بسیار کمتری در حوضه آتلانتیک موجود است).

حجم حمل زغال سنگ در اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام نیز در حال افزایش است. انبارهای بندر زغال سنگ در اروپا در اوج خود قرار دارند که از آوریل مشاهده نشده است ، انبارهای زغال سنگ نیروگاه هند در رده های پایین قرار دارند و افزایش فصلی سالانه چین در بارندگی (و تولید برق) به پایان می رسد. تقاضا برای زغال سنگ در اروپا ، هند و چین در این ماه افزایش یافته است و قرار است در ماه های آینده حمایت بیشتری را پیدا کنید. این پشتیبانی از بازار capesize ، بازار panamax و بازار handymax است.

در کل ، 10 کشتی فله خشک (از جمله نه Capes) برای حمل بار سنگ آهن آهنی برزیل در بازار نقطهای هفته گذشته مستقر شدند. این چهار بیشتر از هفته گذشته و بیشترین امتیاز در هر هفته تنها از هفته اول ژوئیه بود. در حال حاضر دسترسی به کشتی در حوضه آتلانتیک سخت بوده است و افزایش تقاضا برای کشتی ها برای حمل محموله سنگ آهن برزیل منجر به افزایش شدید نرخ capesize می شود. سنگ آهن آهنی برزیل بیشتر در سپتامبر تا پایان سال صادر می شود و قرار است نرخ کاپیتیزه امسال به مراتب بالاتر برسد. به طور خاص ، کل محموله های سنگ آهن واله در نیمه دوم سال جاری حداقل 176.3 میلیون تن پیش بینی شده است که این رقم با افزایش عظیم 31.6 میلیون تن (22٪) از محموله هایی که در نیمه اول امسال مشاهده شده است را نشان می دهد. در نیمه اول امسال شاهد کاهش قابل توجهی در محموله های سنگ آهن برزیل (که طبیعی است) است ، در حالی که در نیمه دوم سال شاهد جهش عظیمی در محموله های سنگ آهن برزیل هستیم (که طی هفته های آینده و در حال افزایش است. ماه ها).

در نتیجه ، نرخ Capesize پشتیبانی قابل توجهی پیدا می کند و قرار است به سطوح بسیار بالاتری نیز افزایش یابد. دسترسی هر دو حوضه اقیانوس اطلس و حوضه اقیانوس آرام بسیار سخت تر خواهد شد. فقط واله تولید سنگ آهن را افزایش نمی دهد – هر سه مهمترین معدن سنگ آهن در استرالیا نیز در پایان سال جاری تولید سنگ آهن را بیشتر می کنند.

تقاضا برای زغال سنگ در اروپا ، هند و چین نیز اخیراً افزایش یافته است و قرار است در ماه های آینده پشتیبانی بیشتری را پیدا کنید. در عین حال ، ناوگان کاپیتیزه اکنون تنها با یک مقدار نسبتاً کم در حال رشد است. در چین نیز تقاضای زیادی برای سنگ آهن وارداتی همچنان وجود دارد. جای تعجب نیست که واردات سنگ آهن در ماه گذشته مجدداً افزایش یافت و به 82.5 میلیون تن مستحکم رسید (سومین مقدار بزرگ تاکنون وارد شده). کارخانه های تولید فولاد چینی امسال همچنان مقدار بسیار بیشتری از سنگ آهن وارداتی را بیش از سنگ آهن خانگی مصرف می کنند. کارخانه های تولید فولاد از کاهش چشمگیر قیمت واردات سنگ آهن در سال جاری بهره مند شده اند و همچنان به نفع مصرف واردات سنگ آهن هستند ، زیرا واردات از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سنگ آهن خانگی معدن در چین برخوردار است و محیط زیست را بسیار کمتر آلوده می کند. این عوامل همه از بازار کاپیتیزه حمایت می کنند. رنگرزی شانگهای در رکود کمبود املاک کم سابقه است
انجمن آهن و فلز فولاد چین ، سنگ آهن ، قیمت سنگ آهن ، چوب
معاملات آتی فولاد میلگرد شانگهای در روز دوشنبه به پایین ترین سطح خود رسید در حالی که ضعف طولانی مدت در بخش املاک چین چشم انداز تقاضا را تیره تر کرد و قیمت سنگ آهن دالیان دوباره به یک فرورفتگی دو ماهه بازگشت.

قیمت خانه های جدید در چین در ماه ژوئیه از ماه ژوئن کاهش یافت ، سومین ماه کاهش مستقیم ماهانه ، و با وجود تلاش های بسیاری از دولت های محلی برای رونق بخشیدن به این بخش ، نرمی در شهرهای بیشتری گسترش یافت.

بازار مسکن یکبار داغ چین امسال کند شده است ، زیرا هم فروش و هم قیمت ها در دو سال گذشته در بزرگترین نرخ بازگشت به بازار تبدیل شده اند که بخشی از آن از اقتصاد سرماخوردگی و یک کمپین دولت ملی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها ناشی می شود.

معامله گر در شانگهای گفت: “تقاضا برای تولید محصولات فلزی با وجود تلاش دولتهای محلی برای کاهش محدودیت در خرید ملک ، واقعاً برداشت نشده است.” “ما می توانیم پروژه های جدید کمتری ببینیم که برای تقاضای فولاد منفی باشد.”

بیشترین میلگرد معامله شده برای تحویل در بورس اوراق بهادار شانگهای در ژانویه کاهش یافت و به 3 هزار و 600 یوان (489 دلار) در هر تن رسید ، کمترین میزان برای فعالترین قرارداد از زمان بورس که معاملات آتی میلگرد را در مارس 2009 آغاز کرد.

برای پنجمین سال متوالی کاهش ، قیمت میلگرد امسال تقریبا 19 درصد کاهش یافته است.

عرضه زیاد فولاد در چین ، بزرگترین مصرف کننده و تولید کننده جهان ، از دیگر موارد مذکور است

نوشته شده توسطglasswool

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *